U Duhovnim vježbama, Ignacije opisuje oblik razlučivanja koji se primjenjuje pri donošenju većih odluka, koji se tradicionalno naziva izbor (DV 169–89). Izbor se oslanja na pretpostavci da je osoba razvila praksu razlučivanja u uobičajenim stvarima… Ignacije kao prikladne teme za izbor spominje izbor braka ili ulaska u redovnički život. Tijekom vremena, Vježbe su pomogle ljudima da donesu široku lepezu drugih izbora o karijeri, obitelji, odnosima i načinu života. Izbor se ne odnosi na osnovne odluke između ispravnog i pogrešnog, već na dostojne obveze i izbore između dvije ili više dobrih opcija (DV 170)…
Naša slika Boga je ključ u pomaganju ili ometanju našeg duhovnog putovanja. Bog kojeg je Ignacije upoznao tijekom svog života bio je Bog koji pomaže i hrabri. Prisjetite se jedne slike koju je podijelio u svojoj autobiografiji: Bog je radio s njim kao učitelj koji je radio s učenikom. Vježbe su temeljene na Božjoj jedinstvenoj i osobnoj komunikaciji s nama. Bog nam želi pomoći da donosimo dobre odluke kako bismo mogli napredovati i postati osobe kakvima nas je stvorio. Bog navija za nas, ne testira nas niti nas napušta ako donesemo pogrešnu odluku. Bog ostaje s nama čak i kad skrenemo, pomažući nam da se vratimo na pravi put.
Prilikom izbora, Ignacije nas savjetuje da ostanemo usredotočeni na svoj krajnji cilj (DV 169). U vježbi Načelo i temelj, Ignacije artikulira jedan takav cilj: Čovjek je stvoren da Gospodina Boga svoga hvali, da ga štuje, da mu služi (DV 23). Možemo osmisliti vlastitu životnu misiju, poput “učiniti svijet boljim mjestom”, “brinuti se za svoju obitelj” ili “služiti siromašnima i zaboravljenima”. Sve su to plemeniti ciljevi s različitim putevima za njihovo postizanje. Kao što smo naučili, moramo biti slobodni u odnosu na te različite puteve, odabirući onaj koji nam najbolje pomaže u postizanju svoga cilja.
Izvadak iz Seeing with the Heart Kevina O’Briena SJ
Korišteno s dopuštenjem. Autorska prava: Kevin O’Brien SJ.
Izvorno objavljeno na www.IgnatianSpirituality.com.
S engleskog preveo D. N.
Fotografija: Michel Grolet